Šta se dešava kada padneš sa planine
Anonim

Prikaz iz prve ruke o nesreći besplatnog solo u Sijera Nevadi

Posljednja uspomena koju imam prije nesreće je kako mirno sjedim na širokoj platformi, završavam Clif Bar i divim se ljepoti savršenog jutra u kalifornijskoj Sierra Nevadi.

Prvo sjećanje koje imam nakon toga je da se probudim na ravnoj platformi na boku, prevrnem se i sjednem, i shvatim da mi je lice utrnulo i obliveno krvlju.

Očigledno sam bio tamo neko vrijeme - mrlja krvi oko mog lijevog oka već se stvrdnula i zatvorila ga.

Bilo je nešto poslije podne u julskom danu bez oblaka. Bio sam sam i hiljadu stopa uz jugozapadnu stranu Clyde Minareta. Daleko ispod bilo je jezero Minaret i staza koja je vijugala 7,5 milja kroz šumu i preko rijeke do mog kombija, koji je bio još sat vožnje od civilizacije. Leđa su mi cvilila u znak protesta na najmanji pokret. Kako sam dođavola trebao sići?

Ja sam sa Novog Zelanda, ali sam tri godine živio u svom kombiju, penjući se po cijeloj Sjevernoj Americi. Imao sam velike veze u Bugaboos-u Britanske Kolumbije i u Yosemite-u. Drugim riječima, Traverza Minareta bila je samo posljednja u dugom nizu mnogih solo planinskih misija. Potpuni izlet prelazi vrhove 20-ak granitnih vrhova na nešto više od dvije milje u udaljenom području zapadno od Mammoth Lakes. Većina izvještaja o putovanjima opisuje vertikalno povećanje kao „mnogo gore-dolje“. Penjačka legenda Peter Croft prvi je to učinio za manje od 24 sata, proglasivši to jednim od njegovih "najtežih dana u planinama", ali i jednim od njegovih najspektakularnijih.

Odlučio sam da počnem rano, ponesem dovoljno opreme - pola užeta, pola žica i gomilu tata - da ih izvučem s bilo kojeg mjesta, i smanjim veličinu pothvata tako što sam izrezao prvih nekoliko, a možda i posljednjih nekoliko, vrhovi.

Dan je protekao isto toliko alpskih dana prije njega: početak pred svitanje i lagano posrtanje pronalaženje staze, dostizanje Minaretskog jezera s prvim zrakama sunca, nakon čega je uslijedilo uzbuđenje obilježavanja mojih prvih vrhova.

Negdje na jugozapadnoj strani Clyde Minareta, klasa 4 koji se uspinjao uz krunski dragulj lanca, pao sam. Amnezija zbog traume glave značila je da sam se samo nejasno sjećao gdje sam bio, ili koliko sam daleko pao, ali sam sletio na ivicu. Činilo se da su moje lice i potkoljenice preuzeli najveći teret prvog udara prije nego što se moje tijelo otkotrljalo u nesvjesnu gomilu. Kada sam se probudio, shvatio sam da mi je otkinuo remen sa ramena. Mora da sam ga popravio nekim kablom, napravio mutan selfi i onda se ponovo onesvijestio. Ne sećam se ovoga.

Kad sam se sljedeći put probudio, prošlo je oko sat vremena. Polako sam se prevrnuo. Gurao sam se gore. Duboko izdahnuo. Probao oprezno skakati na svakoj nozi. Činilo se da sve radi u redu.

Sve što sam mogao pomisliti je: povrijeđen sam - vjerovatno bih trebao sići. Mislio sam da sam izbegao ozbiljnu povredu, ali snimci su kasnije pokazali da je moj lijevi obraz, odmah ispod kacige, udario u nešto sa tolikom silom da su mi se sve kosti oko levog oka srušile. Udarac je bio toliko jak da mi je lijevi prednji režanj mozga počeo krvariti, dok mi je udarac odjeknuo kroz lobanju s takvim šokom da mi je desno oko danima crno zacrnilo.

Slika

Ozljede na ostatku mog tijela su ukazivale na neko lutanje krpama. Moje nadute ruke sugerirale su da sam ih ispružio da ublažim udarac. Na mojim grudima iznad desnog plućnog krila bila je promijenjena boja. Porez na mojim pantalonama otkrio je krvave pruge niz moju desnu stražnjicu.

Moji pokreti su bili daleko od tečnih dok sam se spuštao na najbliži kolon. Kada je postalo prestrmo za spuštanje, izvukao sam polukonopac i set žica i počeo da se spuštam - iako sam se mučio sa svojim natečenim rukama i tupim nožem da sam prerezao i vezao konopac u remene za spuštanje. Nakon nekog vremena bio sam previše iscrpljen da nastavim, našao sam gdje da legnem i odmah zaspao.

Trebalo mi je oko osam sati i pet ili šest spuštanja prije nego što sam stigao do sipine. Nedostatak percepcije dubine zbog samo jednog dobrog oka tjerao me da se često prevrnem, i ubrzo sam se pomirio s padom na leđa, misleći da je to najbrži put dolje, uz najmanje gužve. Čim sam stigao do snijega, prešao sam na guzu i kliznuo.

Spuštanje bi inače trajalo nekoliko sati, ali je skoro pao mrak kada sam stigao do jezera Minaret. Stao sam da probam da pojedem Clif Bar, ali nisam mogao da žvaćem. Samo modrice, pomislio sam. Nije mi palo na pamet da bi mi vilica mogla biti slomljena, što je i bilo.

Odsjaj mog čeonog svjetla zamijenio je večernje nijanse neba dok sam pješačio u šumu. Moje sjećanje na ovaj period je maglovito. Čini se da sam kružio okolo više puta, ludo izgubljen; trebalo je šest sati da se pređe udaljenost koja je trebala trajati jedan.

Legla sam na šumsko tlo i ponovo se onesvijestila.

Počeo sam da raspravljam o strategijama da se vratim kući sa brojnim prijateljima ispod krošnje šume. Ili sam halucinirao ili sam imao živopisne snove.

Na prvi pogled, nakon nekoliko sati drhtavog sna, probudili su me komarci. Moje halucinacije su mi bile toliko svježe da sam očekivao da ću pored sebe vidjeti poznata, prijateljska lica. Ali bio sam sam.

Nisam imao pojma koliko sam daleko od staze zalutao i neodređeno sam krenuo prema riječnim zvukovima. Na moju sreću, šuma se na kraju razdvojila i otkrila put.

Za nekoliko sati stigao sam do Minaret Creeka. Znao sam da je staza ispred nas šira i sve frekventnija, jer je ova dionica popularna planinarenje. Nije prošlo mnogo vremena pre nego što sam ukrstio puteve sa mladim parom koji je bio zgrožen mojim krvlju. Nekako sam ih uvjerio da sam savršeno sposoban sam doći do staze, ali sljedeće ljude na koje sam naišao nije bilo tako lako uvjeriti se.

Mladi momak mekog glasa pratio me je poslednjih 45 minuta povratka. Stigli smo do vrha staze otprilike 24 sata nakon nesreće, a ova dobra duša me onda u svom kombiju odvezla 14 milja do bolnice Mamut.

Ubrzo sam bio u sigurnim krilima hitne pomoći, klizio sam i gubio svijest dok mi je medicinska sestra nježno brisala krv s lica.

Bilješke medicinske sestre, koje sam kasnije pročitao, pokazuju da sam osoblju rekao da ne mislim da imam slomljene kosti, niti da sam smatrao da imam jake bolove. Mora da su me smatrali ludim, ili barem potpuno nesposobnim za samodijagnozu.

“Pacijent obliven krvlju”, navodi se u bolničkom izvještaju. „U suštini pokrivena glava do pete u kontuzijama, ogrebotinama i razderotinama… višestruke unutrašnje povrede uključujući krvarenje glave od 1-2 cm… višestruke frakture lica… moguće nestabilne.” Izgubio sam i trećinu krvi i bio sam toliko dehidriran da sam iskusio početke zatajenja bubrega. Slomio sam vrat i kičmu, i pokidao ligamente lijevog ramena, desnog koljena i lijevog zgloba.

U bolnici Mammoth nije bilo objekata za traumatske ozljede mozga, pa sam helikopterom prebačen sat vremena vožnje u Renown Regional Medical Center u Renou, Nevada. Ali bio sam previše van toga da bih mogao procijeniti šta sve to znači.

Moj glavni prioritet je bio da pošaljem poruku partneru za penjanje kojeg sam trebao upoznati sljedećeg dana, kao i nekolicini ljudi koji su znali za moje solo penjanje. Učinio sam to, isključio telefon - iz nekog razloga sam mislio da bi štednja baterije bila dobra ideja - i onda se onesvijestio.

Moje poruke su bile tipične za nekoga ko nije dobro razmišljao. „Nešto me je pogodilo… Sada sam u bolnici“nije ništa umirilo prijatelje. Nalet telefonskih poziva i dolazaka u bolnicu doveli su do neverovatno prijatnog iznenađenja što sam imala dve anđeoske prijateljice, Alainu i Loren, pored mog kreveta kada sam se probudila u Renu na jedinici intenzivne nege.

„Izgledao si sjebano, prekriven od glave do pete u krvi i otoku“, rekla mi je Alaina kasnije. „Očigledno si imao povredu mozga. Stalno ste nam ponavljali iste stvari: ‘Lijepo od vas što ste došli u posjetu,’ ‘Na šta ste se danas penjali?’, ‘Tako lijepo od vas što ste došli u posjetu’.”

Srećom, moje lijevo oko je bilo u redu, što su hirurzi otkrili nakon što su ga oslobodili iz zatvora zgrušane krvi. Ali, takođe su rekli mojim prijateljima da će mi morati da preseku lobanju da bi ublažili pritisak otoka ako se krvarenje pogorša.

Sve se ovo odvijalo bez moje svesti. Bio sam pun fentanila - opioida jačeg od heroina - koji je kao da je ohrabrio moju šaljivu prirodu. Kada je moj delirijum prekinut sa raspravama o rekonstruktivnoj hirurgiji lica za popravku udubljenog lica, počeo sam da tražim pola zmaja ili pingvina, da upotpunim svoje postojeće ljudsko lice.

Kasnije su mi dali test disanja i rekli da mi je kapacitet pluća izuzetno impresivan. Kada su mi postavljena standardna zdravstvena pitanja o mojim navikama u vezi sa alkoholom, pušenjem i drogama, suvo sam odgovorio da sam žestoko pijem viski, da svakodnevno pušim i da je LSD odličan i direktno odgovoran za moja neverovatna pluća. Medicinsko osoblje je mislilo da je moj odgovor znak da se moja povreda mozga možda pogoršava, ali moji prijatelji su ih uvjeravali da je to manje-više normalno zezanje.

Kada sam izašao sa operacije, još uvijek na fentanilu, moja prijateljica Hannah bila je uz moj krevet i pokušavala me uvjeriti da ostanem obučena. Očigledno sam smatrao da je temperatura nepodnošljivo topla i mislio sam da je jedino rješenje ne samo da skinem svu odjeću već da to najavim uzastopnom upotrebom riječi izložiti i penis.

Tek nekoliko dana nakon operacije - kada sam uzimao manje jake lijekove - ozbiljnost mojih ozljeda me pogodila. Prošlo je skoro nedelju dana, a moje lice je još uvek bilo napuhano i podsećalo je na nekakvo krivostrano Frankenštajnovo čudovište.

Hirurg je zakačio pet titanijumskih ploča preko mojih razbijenih, pomaknutih kostiju lica kako bi ih držao u pravom položaju i dao im priliku da zacijele. Područje ispod oka mi je također bilo razbijeno, a titanijumska ploča je umetnuta u podnožje moje očne duplje kako bi se spriječilo da mi očna jabučica padne.

Oštećenje mog infraorbitalnog živca, odmah ispod oka, umrtvilo je sav osjećaj od mojih usana do lijeve sljepoočnice. Dok je moja kontinuirana koherentnost značila da se svako krvarenje u mom mozgu na sreću smanjilo, stvarnost dugog oporavka s neizvjesnim ishodom je ostala.

Prijatelji su zvali i dolazili u posjetu kako se širila vijest o mojoj nesreći. Mnogi su otišli iznad i dalje, odgovarali su na poruke kada sam bio u nesvijesti, uzimali svoj kombi od Mamutha, nudili mi mjesto da se oporavim, donosili mi milkšejkove, hamburgere i rezance, i općenito bili najnevjerovatniji ljudi u istoriji.

Moje energetske rezerve su bile niske prvih nekoliko sedmica nakon mog otpusta. Spavao bih, kuhao, spavao, šetao po bloku, pa još spavao. Mnogo vremena proveo sam u hrvanju sa svojom osiguravajućom kompanijom, koja je, što se moglo i predvidjeti, oklijevala da plati 300.000 dolara medicinskih računa.

Nakon šest sedmica, bio sam na pregledu kod svog neurohirurga, čije je prvo pitanje bilo da li ga se sećam uopšte, što naravno nisam. Zatim je podijelio naš posljednji razgovor, tokom kojeg sam očigledno postajala sve obeshrabrenija zbog njegove prognoze da se neće penjati nekoliko mjeseci.

Kada mi je rekao da mi kosti dobro zarastaju, pitala sam da li mogu da prestanem da jedem toliko sardina. Pogledao me je zbunjeno, a nakon što sam objasnio da internet predlaže da ih jedem kako bih podstakao rast kostiju, rekao je da zaista mogu prestati da jedem toliko sardina.

Činilo se da je moj mozak u redu, rekao je. Pitao sam ga šta misli o mom pohađanju Burning Mana. Odgovorio je neobavezujućim srdačnim smehom, što sam shvatio kao punu podršku.

Prošle su otprilike tri godine, a jedno od najvećih iznenađenja u tom periodu je količina otoka koji sam imala na licu i koliko dugo je to trajalo. Nekoliko mjeseci nakon povratka na Novi Zeland to je bilo primjetno izokrenuto, a kada sam podnio zahtjev za novi pasoš, iz službe za pasoš su mi rekli da je moja fotografija snimljena preblizu mom licu jer je “sva iskrivljena”. „Tako mi sada izgleda lice“, rekao sam posramljenom pozivaocu. Još uvijek je prilično otupjelo, ali na način da se osjećam kao da me je ošamario, a ne spljoštio teretni voz.

Otprilike 18 mjeseci nakon nesreće, proveo sam dva i po mjeseca na južnom ostrvu Novog Zelanda, penjući se što je više moguće. Bio je to moj prvi pravi pokušaj penjanja od pada, i bio sam oduševljen što sam to mogao učiniti bez osjećaja sputavanja zbog povrede.

Nikada mi nije palo na pamet da potpuno odustanem od penjanja. Da li bih ponovo pokušao da pređem? To je teže pitanje. U jednadžbi je uvijek toliko varijabli, uključujući vremensku prognozu, vaš nivo nedavnog iskustva i kako se osjećate tog dana.

Mislim da traverzom nisam udarao iznad svoje težine, ali sam svakako svjestan da sam mogao poginuti. Moj generalni sažetak onoga što se dogodilo je da je to samo jedna od onih stvari koje se dešavaju. Možete biti najspremniji alpinista na svijetu i biti ponesen odronom kamenja, ili potpuna guma i vratiti se iz avanture neozlijeđeni. U svakom alpskom izletu postoji element rizika i sreće, a osim ako niste voljni da ih u potpunosti izbjegnete – što ja nisam – sve se može dogoditi.

Moja nesreća bi se mogla posmatrati kao loša sreća, da sam bio na putu nasumičnih odrona kamenja. Najrazorniji udarac takođe bi pogodio moju kacigu da me je udario dva inča više, možda bi me poštedio slomljenog lica i povrede mozga.

Ali također je neizmjerna sreća što nisam slomio nogu, skočni zglob, karlicu ili bilo koju drugu kost zbog čega bi samovađenje bila mnogo sumnjivija mogućnost. Niti sam imao napade – jedan od simptoma krvarenja u mozgu – dok sam se spuštao.

Također sam kupio osiguranje samo dvije sedmice prije nesreće. Obično izbjegavam osiguranje osim ako za to postoji dobar razlog, ali odlučio sam se prijaviti dan nakon uznemirujućeg iskustva na El Capitanu, u Yosemiteu.

Što se sreće tiče, tajming moje kupovine osiguranja nadmašuje samo izbočina na koju sam slučajno sletio. Odskakanje sve do dna sigurno bi zauvek ugasilo svetla.