Everest 2011 Nova komunikacija
Anonim
Slika

Eric Simonson obraća se Everest grupi 2011. (Ljubavozom AlanArnette.com)

Ponekad mislim da više uživam u pisanju o penjanju nego u penjanju – to je sve dok ne počnem da se penjem. Istina je da volim oboje. Prilika da sa bilo kim podelim o ovom sportu, mojoj strasti – alpskom planinarenju; je čast. Ali to je i posao.

Tako je moj posljednji dan u Katmanduu prošao u nabavci neke nove tehnologije za isprobavanje dok sam se penjao na Everest. Kao što sam pisao prije nekoliko mjeseci, švedska kompanija za mobilnu telefoniju Ncell, kupila je lokalnog provajdera i proširila svoju mrežu u teoriji do vrha Everesta.

Već sam došao spreman sa svom uobičajenom dokazanom komunikacijskom tehnologijom koju sam godinama koristio – satelitskim telefonima, Bgan modemima, kompjuterima, PDA uređajima – radi. Ali tehnologija iz Ncell-a koristi standardne 3G glasovne i podatkovne usluge mobilnog telefona na standardnim GSM telefonima i laptop računarima. Znam, znam previše informacija.

Dakle, sa jednim od mojih saigrača, Gineth koji pokušava biti prvi Kostarikanac koji je popeo na Everest, krenuli smo uličicama Katmandua da pronađemo Ncell prodavnicu i kupimo robu. U međuvremenu, mnogi iz našeg tima igrali su turiste posećujući obližnji Pashupatinath da bi posmatrali dugu tradiciju kremacije duž reke Bagmati koja se uliva u Gang u Indiji.

Krenuli smo sredinom jutra nakon sastanka tima i pridržavajući se zahtjeva da našu torbu baznog kampa što prije stavimo u predvorje hotela. Ova torba drži svu našu opremu za penjanje i već je na putu do baznog kampa preko helikoptera, jakova i nosača. Sadrži naše čizme, -40 vreća za spavanje, donje rublje, donje odijelo, pojas, dereze – sve kritične stvari.

Još uvijek imamo našu trekking torbu koja će nas sretati svake noći dok budemo prolazili kroz Khumbu do baznog kampa Everest. Ova vreća ima još jednu vreću za spavanje, presvlačenje, nekoliko slojeva za kišu, snijeg i hladnoću i druge razne stvari. Za mene takođe sadrži veliki deo moje komunikacione opreme tako da mogu da pišem usput.

Gineth i ja uzeli smo svoje živote u ruke dok smo prelazili ulice u jutarnjoj špici tražeći znak Ncell. Ubrzo smo ga našli preko puta Francuske ambasade. Dobro obučen čuvar držao je svoj noćni štap s njuhom dok smo prolazili, a lice mu je bilo čvrsto zategnuto kako bi mu sveprisutna prašina izbila u pluća. Ali skrećem pažnju.

Ušli smo u radnju, koja je služila kao internet kafe. Međutim, bilo je vrijeme nestanka struje pa je odlučan generator brujao pored ulaznih vrata stvarajući zdravu konkurenciju da vidi ko se može čuti. Mladić je bio zaokupljen, pa nikad nisam shvatio šta je radio prije, za vrijeme i dok smo izlazili iz njegove radnje. Ali nekako je shvatio da nam treba SIM kartica za naše telefone i bežični USB stick za naše kompjutere.

S obzirom da se ukazala poslovna prilika, njegove smetnje su na trenutak zauzele drugo mjesto jer je tražio, redom: pasoš, vizu, fotografiju za pasoš, obrazac popunjen u dva primjerka uključujući ime našeg djeda i na kraju otisak našeg lijevog i desnog palca na obrascu. Američki DHS bi bio ponosan.

Bez pregovora smo udovoljili svim zahtjevima i ubrzo smo postavljali SIM kartice, unoseći hijeroglife zvjezdica, znakova funte i brojeva dobijenih SMS-om iz nepoznatog izvora; naš mladi vlasnik ubrzo je dobio naše telefone da razgovaraju s lokalnom mrežom. Nazvala sam svoj mobilni telefon u SAD-u da potvrdim da radi dok je Gineth zvala svog muža u Kaliforniji – mislim da je moj mobilni telefon bio sretniji s obzirom da je bilo 2:00 ujutro u Kaliforniji.

Pošto je pola našeg cilja ispunjeno, morali smo otići u drugu Ncell prodavnicu kako bismo svoje kompjutere priključili na mrežu podataka. Još 15 minuta izbjegavanja tuk-tuka i udisanja više CO2 od dnevne proizvodnje u Kongresu, pronašli smo sljedeću trgovinu i započeli isti proces: pasoši, fotografije, otisci prstiju. Počinjao sam da postajem paranoičan.

Ali ljubičastim palčevima smo gurali naprijed i uskoro smo pokušavali razumjeti planove podataka, kartice za struganje, datume isteka i; pa ipak smo uzeli naše USB stickove i otišli na ručak!

Vrativši se u hotelsku sobu, uključio sam ga u svoj MacBook Air i zadivljujuće je radio kako je reklamirano. Šta to znači?

U teoriji, mogu pristupiti Internetu po nevjerovatno niskim cijenama, otprilike 1/100 od satelitskog telefona sve od Lukle do baznog kampa Everest. U teoriji, mogu telefonirati sa samita. U teoriji, mogu…

Sve ovo kvalifikujem jer postoje ograničenja u tehnologiji mobilnih telefona. To je linija vidljivosti i postoji nekoliko planina gdje idemo koje bi mogle blokirati signal.

Takođe, postoji ograničenje broja ljudi koji se mogu povezati na sistem u bilo kom trenutku. A sudeći po činjenici da SVAKI šerpa, nosač i jak u Nepalu imaju mobilni telefon plus bukvalno stotine penjača i hiljade planinara; prostor može biti blago rečeno ograničen.

Ali ako radi, mogu poslati još ažuriranja i uštedjeti malo novca. Ako se ne dogodi, i dalje ću ažurirati koristeći svoje standardne satelitske alate. U svakom slučaju, nadam se da ću sve dovesti na svijet koji volim i na cilj koji nadilazi planine.

Krećemo sutra ujutro u 5:30 na naš let od sat vremena za Luklu, najopasniji aerodrom na svijetu! Kako je to za naslov? Kratka pista se nalazi na rubu litice i nažalost svakih nekoliko godina dogodi se smrtonosna nesreća.

Ali nastavit ćemo i napraviti prve korake u Khumbuu radujući se noći u selu Phakding. Odatle ćemo krenuti do glavnog grada Khumbua, Namče Bazara, na 11.286 stopa. Tamo ćemo provesti tri noći i to će biti lokacija moje sljedeće otpreme.

Sinoć je IMG bio domaćin grupne večere sa suvlasnikom Erikom Simonsonom koji je doleteo iz Sijetla kako bi se uverio da sve ide po planu, pozdravio sve i izgovorio nekoliko reči – tradicionalni način komunikacije!. Ostaje oko nedelju dana da upozna druge IMG timove koji stižu na druge ekspedicije na Lhotse i drugde. Bilo je to odlično veče uz dobro raspoloženje.

Ostali timovi i polovina IMG Everest penjača koji su jutros otišli, već su u Khumbuu, tako da je marš krenuo! Možete osjetiti uzbuđenje u zraku bez obzira na cilj: penjanje, planinarenje ili posjetu. Već sam upoznao nekoliko ljudi s kojima sam godinama slao e-poštu, uključujući nekoliko iz našeg tima i drugog, Matta, sa Novog Zelanda ovdje sa Adventure Consultants.

Sve nas vežu neke zajedničke veze, ljubav prema penjanju, ali i gubitak voljenih zbog Alchajmerove bolesti. Ne mogu riječima opisati koliko je zadovoljstvo rukovati se s njima, pogledati im u oči i znati da imamo zajedničku vezu važnog cilja. To je ono što je komunikacija.